det är en bebis!!

Jag har i den senaste omgången studier inriktat mig på främst ungdomar och sexualitet, ur flera olika synvinklar. Kommer längre fram att givetvis studera även barn - då jag anser att de studier som görs på ungdomar är ju resultat på hur barnen uppfostrats och behandlats, och hur mycket de bara har fått vara. Barns och ungdomars sexualitet hänger på många sätt ihop och bägge åldersgrupperna är viktiga och fascinerande.


Det jag hitills berört kring just barn är hur de redan på sjukhuset efter födseln ska defineras och klassas som ett kön. Hur föräldrar och personal vill aktivera och sysselsätta pojkbebisar medan flickbebisar får vila, se sköra ut och bara vara. Hur flickbebisar beskrivs som stilla, lugna, fina, och fantastiskt söta, och hur pojkbebisar beskrivs som aktiva, muskulösa och kvicka.


- vi pratar alltså om små små varelser som varit utanför livmodern mindre än ett dygn. Jag kan inte överdrivet mycket om bebisar, men vid denna tidpunkt kan de väl på sin höjd skrika efter uppmärksamhet och forma munnen för att kunna sug i sig mjölk. Hur fan kan en bebis defineras som aktiv och muskulös?!



- ja ni ser ju själva hur jäkla muskulös denna bebis är! Eller är den bara skör och söt? Svårt att definera utan en mössa, strumpor, gosedjur eller filt som avslöjar...
0 kommentarer