detta bölar jag över i dag,

  • hatare som bara hatar för att hata, utan att egentligen ha någon anledning mer än att de inte har samma åsikter. Hatare som drar in yttre attribut, kön, etnicitet, sexuell läggning eller religion. Det är så frustrerande att jag inte vet vart jag ska ta vägen.
  • minnet av att Sanna frågade Ernst om hon börjat skejta, när hon såg Ernst hjälm. Det hade hon inte, men hon hade gått med i Hemvärnet.
  • att jag har världens finaste vänner.
  • att jag inte kommer ha sovmorgon förräns på fredag.
  • mopsar. Bara tanken på att jag kommer få hänga med en i åtta timmar snart gör att jag fånflinar.
  • att mina tentor ska vara inne på onsdag, och att jag inte skrivit ner något på papper eller dator - men jag har allt i huvudet och litar lite för mycket på mig själv som vanligt.
  • fina mail från läsare. Ser mig likt en hök som bara viker ut vingarna för er.
  • Owes kommentar på min fb-vägg. Bölar rätt ner i matlådan.

Har ni också sådana dagar, när en har tårkanalerna på utsidan och likt en sprinkler en varm sommardag går de igång på vad fan som helst. Lycka, sorg, förväntan, gamla skämt, trötthet, minnen, döden, planer, stress. Allt.



ps. med böla så menar jag iofs att jag inte gråter, utan mer känslan av att vilja gråta. Mer som en hulkning. Gråter gör jag nästan aldrig längre. Bara på kyrkogården eller när jag ser den där filmen som Ung Canver gjort.

0 kommentarer