du skriver ju ändå bara om killar!

X - Det här är Caro! Åhh åh, hon skriver för Veckorevyn!
XX - Åh, gör du? Om vad?
C - Jag har hand om sexspalten, jag är deras sexexpert!
XX - Äh, du skriver ju ändå bara om killar!
C - Har du ens läst tidningen på sistonde?
XX - Nej...


Säg att jag skriver fult, formulerar mig taffligt, tjötar om tråkiga saker eller vad fan som helst - men kom inte och säg att min spalt är heteronormativ!

Är det något jag verkligen eftersträvar när jag väljer ut frågorna till varje nummer är det ha med så mycket olika och vara så inkluderande som möjligt. Det tar tid. Att svara går snabbt, men att tänka, diskutera och välja så brett och bra som möjligt tar tid. Och den tiden lägger jag ner.
- och kom inte och klanka på Veckorevyn. Jag hade ett långt möte med min redaktör Angelica (!!) för ett litet tag sen där vi diskuterade väldigt mycket hur min spalt ska vara inkluderande - det kommer alltså från båda håll.

Och det som gör mig mest frustrerad är att denna typ av kritik kommer från folk som inte ens läser tidningen?! Kan folk någon gång fatta att en inte ska ha åsikter om saker en inte vet något om?

Jag är väldigt noga med vilka frågor som kommer med och gör mitt yttersta för att vara så inkluderande som möjligt, och ni ska ju självklart vara med och påverka detta! Vi avslutar med en jävla regnbåge. Lånad från www.fotojens.com




ps. men för att detta ska funka snäppet bättre så hänger det ju även på er läsare, skicka in alla frågor, funderingar, tankar och åsikter till [email protected] så tar jag upp dessa saker. Inge frågor är dumma, pinsamma, jobbiga eller konstiga. Skriv ner och skicka! Om sex, hbt, queer, relationer, asexualitet, kärlek, tjejer, killar, kön, kondomer, sexleksaker - ALLT!
3 kommentarer
Jenny

Med risk för att reta upp dig nu lillasyster, men man får väl visst ha en åsikt om saker man inte vet nått om (även om det kanske inte alltid är så smart, eftersom man just inte vet nått om det...)Men det var ju inte så länge sen du sa nått i stil med...och kom inte å säg att jag inte får ha en åsikt om barn bara för att jag inte har egna barn hihi <3

Anonym

Hehe nej jag blir inte uppretad :) fattar precis hur du tänker, för ja, jag vill kunna tycka till om hen och barn fastän jag inte kläckt några egna. Jag tog väl bara åt mig väldigt mycket när hen inte ens läser tidningen och bara förutsätter att jag ska skriva på ett visst sätt?! För det gör mig bara arg! Så det blev väl lite dubbelt där :)



<3

Jenny

Jag fattar precis vad du menar, och jag är helt på din linje <3