fem mål,

- att arbeta med hivprevention på nationell och internationell nivå för unga och unga vuxna

- prata i radio. Om vi bortser från NRJ (som jag fortfarande föraktar) så älskar jag att prata i radio. Jag vill så gärna ha ett eget program som har huvudinriktning sex, där jag kommer bjuda in olika gäster ha olika fasta personer som kommer dit och diskuterar, upplyser, sprider info och gör ett riktigt bra och informativt program.

- skapa en plats för ungdomar där de kan hänga - och det ska vara helt drogfritt. Ingen alkohol, inget nikotin, inga droger. Fritt från allt sånt skit, en frizon där de kan hänga, snacka, vara, lära sig saker, pyssla, skapa, få vara sig själva och diskutera saker på riktigt.

- eget tvprogram. Det kommer bli så jävla bra. Hade jag hade en filmkamera hade jag kickat igång det själv, nu väntar jag istället på att bli hittad. Informativt, roligt, intressant och upplysande om sexualitetens underbara värld.

- arbeta på heltid med säkrare sex-frågor. Nationellt och internationellt. Blanda information, riktiga samtal, upplysning, föreläsningar och texter. Det finns så mycket kloka människor och det finns så mycket information - som måste ut till människor.

Utöver dessa fem stora mål vill jag även skriva böcker, vara fast krönikör, föreläsa på högstadieskolor och gymnasieskolor, ha titeln sexolog, bli ett namn bland de stora som jag ser upp till, vara en bra förebild, vara reporter inom frågor som rör ungdomar och sexualitet, skriva en ungdomsserie. Ungefär så.

0 kommentarer