jag har köpt din öl, så nu äger jag dig!

Det här med att jag skulle få spö i helgen, ska vi ta historien från början?

Föreställ er detta - Viper. Har ni inte varit där så föreställ er ett sunkigt ställe som försöker se hippt ut.

Mitt sällskap försvann så jag satte mig i en soffa där tre snubbar redan satt. Då dom såg att att jag var ensam (tjej?) så började dom snacka och stöta direkt. Jag pratade främst om att dom hade sina egna namn och varandras intialer tatuerade... Varpå den ena, vi kan kalla honom Markus då det var namnet han hade på armen, frågar om jag kan köpa dricka. Får pengar, köper öl, återvänder, hinner ta en klunk när mitt sällskap hittar mig igen. Markus backar och byter plats. ---> Hans kompis sätter sig lite för nära och väser:

"Asså, du, bara så du vet så gillar min kompis att slåss. Asså ta det inte som ett hot. Men om jag vore du skulle jag gå. Nu. Och ta med ditt lilla sällskap."

Jag tolkade det som att det var mig dom ville spöa? Eller mina vänner? Eller alla tre? Nåväl. Jag tog min öl, pengarna som blev över och bet mig i tungan för att inte börja skrika. Dessutom har jag ingen aning om hur mycket en militärofficer kan slåss, men mina fördomar säger att de kan rätt mycket teknik och moves...



Vad är det för fel på människor som kopplar samman äganderätt med en öl? Jag har ingen respekt för människor som tänker så. En bjuckar på dricka för att vara snäll, för att öppna en konversation, för att den andra har mindre pengar, för att en är en tönt och kollat för mycket på tv.
- men att tro att en får en annan människa i och med detta köp, det svartnar för mina ögon av ilska.


Vill jag gå hem med någon från krogen så gör jag det, chanserna ökar knappast för att jag får en öl eller två. Folk som tror att det är så det funkar - gud, ni får ju aldrig ligga?! Och om ni får det, så är det fan sant att under kan ske.
0 kommentarer