likt en ocean,

Fick reda på igår att jag inte får något sommarschema. Så det har så att säga bildats en lucka från sista juli - till jag vet inte när?!

1) läste mailet och sa till min kollega att jag var för trött och hade för mycket tentaångest för att börja gråta.

2) Aleks kom förbi, fick mig att dö av skratt, hetsrökte vid taximuren och lite kändes lite bättre efter att han gått.

3) pratade med syster och mamma och blev arg, fruktansvärt arg.

4) mötte upp Anna och Alva i Tanto, picknickade och skrattade bort några timmar, livet blev bra igen.

5) kom hem till mor, grät lite över en chevre-macka och var mest besviken.


NU - nja? Jag försöker tänka på det som Naddi lärt mig: Allting sker av en anledning! Så just nu sitter jag mest och är lite nervöspirrig över vad det kan vara för anledning? Min positivaste magkänsla vill säga att det är då jag kommer hinna ha roliga projekt som radio och tv och romanskrivning, min lite mindre exalterade magkänsla säger körkort och sommarlov. Det är så att säga lite blandat. Men det löser sig alltid.



ps. ska börja denna nya era med att göra en lista á la Fredrik Segemyhr, lista alla mina positiva och negativa sidor. Ni kan ju lyssna på denna så länge.

0 kommentarer