mikroskopisk hjärtinfarkt,

Visst är det i vänster arm det ska börja sticka om en får en hjärtinfarkt? Det var min enda tanke när det började trycka strax under nyckelbenet på höger sida. Det kändes ungefär som att någon försökt sparka in bröstkorgen och jag växlade mellan att skratta och gråta för att det var så obehagligt?

Ångest? Sorg? Stress? Hjärtat? Träningsvärk? Inte fan vet jag?


Jag ringde aldrig vårdguiden eller sjukvårdsupplysningen. Jag tog på mig joggingkläderna och tog en långsam promenad i solen istället. Tänkte på allt annat än plugg, betyg, tentor, jobbiga artiklar och minsta lilla sak som har med studier att göra. Eller jag tänkte enbart på sex, typ dom jag helst vill ligga med just nu och på vilket sätt. Bästa ångestmedicinen i kombination med kondition? En timme senare och det har nästan försvunnit.


ps. jag kan ytterst lite om muskler och träning. Men är det troligt att det var träningsvärk? Jag har det senaste dygnet spinnat 55min,  5 plankor á 30sek, typ 50 situps, två timmars promenad och kanske 15 armhävningar. Ska det resultera i att jag sträcker någon muskel under nyckelbenet? Vad är det för muskel? Bröstmuskeln? Och varför på bara ena sidan? Jag är så otroligt okunnig kring detta, ni som kan - hjälp!
0 kommentarer