sköra människor,

Ibland får jag den där känslan av "vad i helvete är det vi håller på med?!", den kommer faktiskt ganska ofta. Och det slutar alltid med att jag blir trött på människor som är det jag kallar för mycket.

Människor som sätter sig själv på en högre häst och tror att de är lite bättre än alla andra. Människor som tror att det har det där lilla extra och ryggdunkarklubben tycks tycka detsamma? Kan vara kända människor och det kan vara människor i din omgivning. Ragget från förra helgen som räknar timmarna för att kunna svara på ett enkelt sms, vakten som ser dig i kön men som släpper förbi miljoner innan, kollegan som "råkar" koka enbart en kopp kaffe till sig själv gång på gång, läraren som bara låter ett visst antal elever svara på frågor.

Människor som tar sig själv på lite för stort allvar, som vet att de har någon form av makt över andra människor och bara kör vidare. Eller folk som vill hålla upp en viss fasad, det finns nog inget som äcklar mig mer än sånt?!
- eller människor som måste tycka något utan att ens ha en åsikt, de vill bara spy ut sitt hat i ren grupptryckskänsla. Det bygger "åsikten" kring hat och avsky mot personen/erna som gjort något, men egentligen har de inte något att säga. Eller folk som har en politisk åsikt byggd på luft och grupptryck.

Det brukar även resultera i att jag får den där "vi har ju för faan alla varit små"-känslan. Folk borde bara hoppa ner från sina höga hästar, le några extra gånger om dagen och förstå att vi är alla människor.
- eller allra helst vill jag bara putta ner dom från hästarna.


(fast sen tänker jag också i hemlighet att de är just dom människorna som tar sig mest på allvar, som är mest osäkra.)
0 kommentarer