there must been an angel,

Dom asfalterar en del av götgatan, och jag minns hur vi en gång för många år sen gick ut från verkstaden och såg hur de asfalterade precis vid hans uppfart. Han frågade om jag någonsin sett detta, om jag visste hur det gick till när en asfalterar? Det slutade med att vi stod tysta, sida vid sida och tittade.

Jag drömde om honom i natt, det är alltid samma upplägg - jag bor på en annan ort, han är sjuk i något, aldrig i cancer men i något annat - och han har rest till mig eller jag har rest till honom och så återförenas vi. Det är skratt, kramar och jag får höra hans röst.
- en behöver ju knappast vara spåtant för att fatta vad dom drömmarna betyder.



Ibland tänker jag att det måste vara så jävla skönt att vara troende, om en verkligen tror på någon utav de heliga skrifterna, det måste vara så jävla enkelt. Det står nedskrivet vad som händer efter döden och så är det så bara. En hamnar i paradiset, en hamnar i himlen, en återser sina döda släktingar, en hamnar på en gyllene plats. Det är bestämt och en måste få en speciell sorts ro i själen av att bara veta detta?
- jag tror inte och jag har ingen aning om vad som händer efter döden. Det är för stort för att kunna hantera.



ps. Ni som har er pappa vid liv, skicka ett sms, ring några minuter, boka in en lunch, ha en myskväll. Gör samma sak till mamma, visa att ni bryr er. För känslan av att vilja ringa fem gånger om dagen, eller lusten att skicka sms - och veta att en aldrig kommer få ett svar, det är väl det som gör mest ont i dag.
0 kommentarer