cellprovtagning

 
Inleder morgonen med att kila iväg på en cellprovtagning, blir min andra. Undersökningen erbjuds alla kvinnor mellan 23-60 och är i Stockholm kostnadsfri. Provet ger möjlighet att upptäcka om det finns några cellförändringar genom att gynekologen tar ett litet prov vid livmodertappen. 
 
Jag tycker det är mysigare att gå till gynekologen än tandläkaren, så det kommer nog bara bli trevligt. Dessutom brukar jag passa på att ställa tusen frågor och rätta personalen om de kläcker ur sig något dumt, gör något dumt eller osmidigt. Typ frågar om jag har pojkvän, inte säger hela proceduren under en undersökning eller har gud på väggen... 
 
Till alla ni som fått hem brevet - gå och gör testet! Det tar max fem min och det är för din skull som testet görs! Skjut inte upp det, ta med en kompis och fira med fika efteråt. Ba gör det. 
1 kommentar
Jenny

Varför i helvete använder de comic sans som typsnitt (visserligen bara på hälften)? Blir det roligare att ta provet då eller?