Dear Students in Design gender and aesthetics

Hurra, idag kickar min fjärde kurs igång. Avslutade kursen Barn och ungdomars sexualitet i söndags morrse, så det passar bra. Har mailat de ansvariga i några veckor sen jag kom in och fick till sist svaret "kursen har inte startat än. Du får faktiskt vänta med att göra uppgifterna tills kursen börjat. Vi hörs v. 45." Hehe. 
 
Det kommer bli en rejäl utmaning att gå denna kurs, för visst att jag kan genus (visserligen kan en aldrig lära sig för mycket utan ständigt utvecklas och lära sig mer) - men design. Njaaa. Inte mycket alls faktiskt. Jag vet att min servis kommer från Rörstrand, ungefär där stannar min kunskap kring allt som har med design att göra. Därmed finns det ju så mycket mer jag kommer kunna lära mig och ta till mig. 
 
Söker på feminin design samt manlig design:
 
 
 
Mmm, vi ska alltså tända lite ljus här. Där könet är med och bestämmer vilken typ av ljusstake en vill ha? Eller är det marknaden som är utformad efter det som kallas "kundernas behov"? Där könet bestämmer? Eller kan det vara någon inom mig som faktiskt dras till en genomskinlig ringformad ljusstake, framför en stel silverfärgad kurvig ljusstake som snabbt kan misstolkas för en kurvig kvinnokropp? Ja ni. 
0 kommentarer