den kriminelle

Jag har råkat sno en bok. Dör skämsdöden bara jag tittar på boken. Känner mig som en kriminell typ. Och det värsta är att det inte var meningen, jag hade inget större intresse för boken mer än att jag föll för det rosa och att det handlar om homosexualitet. Planen var att låna den, gick mot disken där en tant lånade vääääldigt långsamt. Så jag tog ett varv inne på biblioteket - glömde att boken var olånad och gick ut. 
 
Om det inte gick något larm? - Jo visst gick larmet. Jag hörde det ytterst svagt eftersom jag dels var helt inne i mina egna tankar och dels för att jag hade hög musik på. 
 
Jag var bara helt inne i mina tankar, gick där och tänkte på skägg, rödhåriga pojkar, döden, att jag ska boka en resa till Jennie i Berlin i dag och vad hon kan tänka sig vilja ha i present osv
 
Så nu sitter jag här och dör skämsdöden om och om igen. Vem blir min räddande stjärna som går tillbaka med boken? Eller hur fan ska jag lösa det? Så passande att jag har en vitsvart-randig tröja, passar min kriminella livsstil. 
 
2 kommentarer
Moa

Men gullis! Lämna in den i facket när de har stängt så slipper du känna dig uttittad :)

Sophia

Nej men vad obehagligt! Randigt är inte din stil - för då ser du ut som jag!!!!
Både jag och R var övertygade om att du var jag!!!