engagemang som känns

Intervjun tog över en timme men kändes som en kvart? Jag gick därifrån med en varm känsla i magen och tårar i ögonen - det finns få saker som jag älskar så mycket som människor som är kunniga, intresserade och har ett engagemang. Dessa människor! Blir böl-rörd bara jag tänker på det. 
 
Deras projekt är att göra en serie podcasts - och jag är med i ett av avsnitten. Grundfrågorna handlade om sex, relationer där jag som Veckorevyns expert snackade. Men vi kom in på normer, kvinnligt och manligt, patriarkatet, rätten till att ligga, hur en tjej ska kunna ragga utan att känna sig som en hora, one night stands, ännu mer normer.
- så jävla viktiga ämnen som alla ligger mig varmt om hjärtat. Det kändes så jävla bra och jag tror att avsnittet kommer att bli fantastiskt. 
 
 
Jag blir så jäkla glad och peppad över att det finns människor som bryr sig, tänker utanför boxen och ifrågasätter. Som kan se hur normerna begränsar, vilja bryta och göra förändring. Dessa människor kommer gå långt, och vi pratade bland annat om att tjejer är kassa på att hylla varandra. Jag vill aldrig bli en sån, och dessa tjejer kommer fan bli exakt det dom vill. 
 
Tog ingen bild pga för exalterad över vår diskussion och över att jag tyckte så mycket om dom och deras projekt. Vill bli deras kompis, hehe. :)))))) peppar med denna bild istället. 
 
0 kommentarer