inte ett spöke i sikte

Det är ju alla helgons helg och jag tänker att det borde betyda att de döda kommer tillbaka. Jag tänker rätt mycket på döden just nu, och jag önskar så att jag också kunde vara en sån som ser andar, tror på något annat eller kan "läsa av" saker. Se tecken i diskmedlet, läsa i såsfläcken på spisen eller "känna av" diverse saker. Men det är mest platt och tomt hos mig. 
 
Vet visserligen inte hur jag skulle reagera om jag mötte en ande/spöke/död/vilsen själ, jag sover ju med lampan tänd om jag läst en deckare och jag måste ha sällskap för att kunna se Arkiv X. Och Heroes... 
 
Men det finns ju något mystiskt och på gränsen till magiskt med människor som kan se saker. Hamnade på Gynnings blogg nu i pluggpausen, och tom hennes unge är magisk! Och varför är inte jag en sån människa? Som känner lite extra och har den där förmågan. Bara ett litet tecken från någon liten död tant som vill hälsa till barnbarnen att hon är ok, eller en gammal sjöman eller nått? 
 
Jag kan bli sådär avundsjuk när någon berättar spökgrejer som "en kompis" råkat ut för, samtidigt som jag blir skräckslagen av att det skulle kunna hända mig. Men snart borde väl något hända? Det kanske är denna helg som är allra bäst att köra "anden i glaset"?... Kanske kan locka kombon till det. 
 
0 kommentarer