lillgammalt partylejon

Jag och Ernst ska ut ikväll, och jag är typ nervös? Det sker så sällan att jag går ut, speciellt dessa årstider...
 
Minns hur vi som nykläckta artonåringar planerade redan på måndag morgon i plugget vad vi skulle bära fredag och lördag, vem som skulle fixa vodkan och vilken dag vi skulle köpa nya strumpbyxor och hårspray. Samtidigt som vi skvallrade om vilka som hånglat/legat med vilka, vem som gråtit och vilka som spytt. Och den där känslan i magen som sa att vad som helst var möjligt just den här kvällen. Och att den känslan på riktigt kom till en varje helg. Magisk tid.
 
Och jag minns hur jag och Ernst för ungefär hundra år sen raggade ihop. Jag vet inte riktigt om det var meningen, eller om det bara råkade bli så? Typ: Jaha din kompis hånglar med min kompis så då kanske vi ska hångla och se vad som händer...
 
Kan spontant komma på tre tillfällen och jag minns hur en av dessa gånger avslutades med en nota på donken för över 600 kr. Jag betalade icke. En annan gång avslutades med att jag fick smeknamnet "bortamatch-Caro" av en lärare... Och att Ernst klokt nog kapat dessa gamla flingar för länge sen, medan jag fortfarande har kvar två nummer och "band"... 
 
Nej, nu är hon snart här. Tanterna ska gå crazy.
 
ps. min nästa kamera måste ha så att det går att se på bilden vilken tid på dygnet den är tagen. Dör vad kul det är. 
0 kommentarer