nerverna.

P - Men du kan väl ta och söka till dom där vad heter dom nu då, RFU? RSL? Ja du vet väl själv.
C - Menar du RFSU och RFSL? Ja visst kan jag göra det. Men som vad?
P - Ja inte vet väl jag? Och prata om sånt som du vill prata om... Vad det nu kan tänkas vara... Annars tycker ju jag att du skulle passa bäst som kvinnorättskämpe,
C - Ja fast det där har vi pratat färdigt om, och jag kommer inte bli det. Jag är alldeles för arg i min natur, pappa. Det går inte. 
P - Jo nä jag vet. Det har du fått från din mor, inte från mig! Men ring dom där andra då. Gå lite kurser, få lite diplom och kom igång med det du nu vill göra. 
C - Ja, jag ska. 
 
Detta kan ha varit år 2008-2009? Och jag sökte och jag sökte. Har sedan dess gått en drös kurser, men aldrig kommit in på den jag sökte från början: skolinformatör för RFSU. 
 
Tills idag, 9.30 ska jag på en gruppintervju och jag kan bokstavligen känna adrenalinet pumpa omkring i blodet. Jag hittar dit, så det behöver jag inte ens lägga energi på. Nu gäller det bara att jag gör mitt yttersta och kammar hem en plats på utbildningen. Håll tummarna för mig!
 
0 kommentarer