skitsnack

Har haft en ljuvlig semester i fantastiska Berlin. Har ägnat fyra hela dygn åt att skratta, äta, mysa, hänga, dricka öl, se Mia och Klara, hänga timmar i sträck på mysiga fik och bara läsa över koppar cappuchinos, ströva omkring i Berlin, spendera alldeles för mycket pengar på erotiska klassiker och prata. Tror jag och Jennie pratat minst två dygn sammanlagt? Och jag älskar hur vi båda har förmågan att hoppa mellan ämnena, från patriarkatet till valet 2014 för att planera vilken typ av efterrätt vi ska äta. Högt och lågt, skitsnack till djupa diskussioner. Och skrattat, det finns få jag skrattar så mycket som med henne. Eller som jag kan vara tyst med och inte tycka att det är jobbigt. Eller som jag kan vara så trygg med, fastän vi båda är skadade efter alldeles för mycket skräckfilm i för ung ålder (14-23.) 
 
Jag har ägnat mycket av tiden åt att vila, sova och tänka. Att det ska krävas att jag är i en annan stad än min hemstad är något jag måste jobba bort. Ska öva upp den där härliga semesterkänslan som en alltid får, ni vet när en verkligen ser sig omkring, stannar upp, tittar sig omkring, filosoferar, låter måltider ta timmar eller bara hänger över en sedan länge kallnad kaffe. Och bara njuter av liver. Ska det vara så jävla svårt? 
 
Blir som alltid inspirerad till att göra förändringar i mitt liv efter en resa, denna gång kom jag nog åter igen på att jag inte har bråttom. Ni vet den där gigantiska klockan som påminnner en om karriär, familj, körkort, hus osv osv. Livet är lite för kul för att fyllas med stress om vad som ska ske, lustigt hur mycket tid och energi jag kan lägga på sånt. Ska bli en njutare på heltid istället, en som inte stressar. Inleder min nya era med att ha på Phantom of the Opera på lite för hög volym, prata ikapp mig med folk jag saknat, välja ett av de tre nagellacken och läsa ut boken på bilden. För er som vill ha bra erotik, köp denna. Inget jävla fiftysnack, utan bara bra erotik. 
 
Känns som att jag varit borta mycket längre än bara onsdag-söndag, kanske för att jag hunnit tänka och känna efter mer än jag vanligtvis gör på månader. Ibland behöver en nog avbrott. Men det är skönt att vara hemma igen i alla fall. 
0 kommentarer