tung metall

Soundtrack från Juno är på i bakgrunden, jag ska skriva en kort text om ett föremål som haft stor betydelse för mig och sedan analysera objektet ur ett genusperspektiv med fokus på design och estetik. Väljer en ljusstake som pappa tillverkat. Söker på tung metall för att gissa mig fram till vilket material som använts?
 
Får bland de fem första förslagen upp dessa två:
 
 
Jag är alltså ingen seriefantast, jag har några backar med Kalle Anka och Bamse, några gamla Bert-tidningar och några album med Lilla Fridolf osv. Så mina kunskaper kring serier räcker inte långt. Men jag kan inte på något sätt förstå hur de tänkte när de gjorde dessa omslag? Eller förmodligen just såhär:
 
"Nu har jag det! Vi sätter en naken kvinnokropp på framsidan, fyller sidorna med färgglada serier om modiga män som dödar, våldtar och tar över mark, ligger runt lite, super lite, slåss lite till och dödar lite mer. Slänger in lite fantasy och behåller den avklädda nakna kvinnokroppen som egentligen inte har något med innehållet att göra pga såväl nakna som påklädda kvinnokroppar säljer ALLTID!" och alla ba: Jaa! Så gör vi! 
0 kommentarer