veckans planer

Lämna tillbaka böcker på biblan, gå på gruppintervju för att bli skolinformatör för RFSU, lunch med Fredrik, fika med Fridah, läsa ut två böcker, luncha med syrran, lösa en grej med Bonniers, packa, träffa Isabella - semester. 
 
Denna vecka är en dröm. Har ignorerat mina "läxor" och tar det nästa vecka. Kände mig som en femåring när det beslutet fattades, men när lärarna är för snälla och i mina ögon kassa, så tappar jag pluggnistan. 
 
Apropå min fika med Fridah, så blir blir ofta påmind om hur bra människor jag har i min omgivning, och hur jag kopplade till det i podcasten i fredags - jag är så förbannat jävla trött på folk som rackar ner på varandra. Är det pga avund? Rädd för att framstå som dålig om någon annan är bättre? Kass självkänsla? 
- jag vet inte, men jag lovade mig själv att aldrig någonsin se människor som hot, utan glädjes åt deras kunskaper och lära mig. Som med Fridah. Lovely Fridah. Hon är några år yngre än jag, och skriver för Metro!! Bland annat. Det är så jävla fantastiskt, och jag fattar att folk är avundsjuka. Men jag vill hellre se hennes enorma kompetens, beundra hennes kunskap och förmåga att skriva bra texter. Det är fint, och så jävla ballt hur långt hon kommit. Peppen över att klämma in en fika med henne är fan enorm. 
 
 
1 kommentar
Fridah

Amen du är väl helt FANTASTISK du, Caro! Vi kommer ju ta över hela medievärlden en vacker dag och då kan det ju vara lite skönt att se varandras awesomeness redan nu.