Farmor, pappa är på tv.

Fick sms igår från Malin om att pappa var på tv. Jag som aldrig kollar på tv har inte ens kabelsladden i, när allt var fixat hann jag se hur Martin Timell vinkade hej då från hans verkstad. Det var under säsong 11 som Martin och gänget bestämde sig för att bygga ett hus från grunden - pappa blev takansvarig. 
 
Under hela inspelningstiden fick jag höra historier om Martins matvanor, Martins kläder, vad Martin pratade om och det var Martin hit och Martin dit. För er som undrar så kan jag avslöja att Martin äter sushi till lunch, varje dag. Eller såshi som pappa uttalade... Och det fanns en period i vårt liv där vi oroade oss över Martins matvanor...
 
Och jag minns en kväll hemma hos dom, vi hade ätit middag och satt och halvsov i varsin del av soffan när han byter kanal och Äntligen Hemmas signaturmelodi drar igång.
 
P - Nä, alltså nu tycker jag att dom får ta och lägga av!
C - Vadå, vilka dom? Martin?
P - Ja, ska det inte räcka snart? Hur många säsonger kan dom hålla på med?
C - Tja, tills dom dör? Eller jag vet inte?
P - Du, jag ska berätta en sak för dig, det fanns en sak som Martin ville göra mest av allt. Och det var att bygga ett hus från grunden. Och nu är det gjort. Då kan han lika gärna dra sig tillbaka. 
C - Du menar det huset som du var med och byggde, dom avsnitten där du var med?
P - Ja precis. Han behöver inte göra mer än så. Han har nått toppen.
C - Med dig som plåtslagare.
P - Ja precis. Det räcker nu. 
 
Jävla fina pappa, idag hade du fyllt 63 år. 
 
0 kommentarer