kontraster

Jag är fortfarande lite efter i tankarna och det är svårt att ta in att jag i förra veckan minglade med mina favorit-författare, dansade på Park till stängning flera kvällar i rad, åt middagar innehållandes pilgrimsmusslor och tryffel, sprang med böcker och författare, fyndade böcker och fick diskutera författarens egna verk med författaren själv. 
- och nu, håret i en lilla My-knut, tredje koppen mango-te, trasiga leggins och ett schema med luckor. 
 
Bokmässan är så fruktasvärt intensiv, det finns alltid något att göra, någon att träffa, något seminarium en vill se, en kaffekopp att svepa och något kolhydratsrikt att proppa i sig. Jag bytte kläder 3 gr/dagen och sminkade mig lika mycket som jag gör på tre månader annars. 
 
Denna vecka ska vara så jävla lugn. Har pausat plugg-resorna, bangat på jobb och har bara ett möte inbokat. Ska ägna tiden åt att andas, sova, skratta med Anna och hänga med folk som får mig att må bra. 
 
och typ detoxa allt jag överkonsumerade under bokmässan: alkohol, kolhydrater, socker, cigg, karlar, smink.
 
- samt dricka  varma drycker ur hans gamla kopp.
0 kommentarer