non smoking generation

 
Gårdagens samtal har lagt sig längs ryggraden och det som främst fastnat hos mig är hur Non Smoking Generation inte är emot rökarna i sig utan vänder sig mot tobaksbolagen och arbetar mot dom. Jag har av någon anledning trott att dom var emot allt som hade med rökning att göra... 
 
Men efter igår har jag fattat hur det ligger till och jag kommer förmodligen aldrig mer röra en cigg. 
 
Jag har fortfarande inte smält hur små små barn tas ur skolan för att arbeta med tobaksplantage, hur tobaksföretagen styr med järnhand och utnyttjar fattiga familjer, att tobaksrelaterade skador kostar 30 miljarder årligen i Sverige, hur snusföretag sponsrade hockeylag för att få fler folk att börja snusa, att snusdosor färgas rosa och blommiga för att locka till sig tjejer,  osv.
2 kommentarer
EllenEllen

Hur bra?! Har inte snusat på 23 h och det ska fan inte bli nåt mer!

Caro Wikbro Rannberg

Jag kan inte sluta tänka på barnen som drabbas och straffas pga västerlänningar vill ha sin tobak. Huvva.