non smoking generation, igen

Det jag tycker är mest skrämmande är hur tobaksbolagen jobbar stenhårt för att locka till sig unga att börja röka/snusa - påverkar, indoktrinerar och gör sitt yttersta för att få så många som möjligt att börja röka. Och det lyckas. Gång på gång igen. De fixar skojiga smaker, snygga förpackningar som matchar puderdosan och på film och i böcker romantiseras rökning som något sexigt, hett, passionerat eller snyggt. 
 
Anledningen till att jag inte kommer röka igen? 
- att det är farligt och innehåller 40 olika cancerframkallande medel visste jag innan... Utöver det en jävla massa gift och medel som bokstavligen tar sönder saker i min kropp visste jag också... 
   Men det som fick mig att ändra min inställning är barnen. Det är barn runt om i världen som plockas ur skolan, blir utan utbildning och kunskap som att läsa och skriva - som arbetar med tobaksplantagen. Och den vetskapen river sår i min själ. 
 
 
Dessutom har ni väl hört den där gamla porr-myten? Att folk med fitta som röker för mycket får missfärgade blygdläppar. Går tydligen att se om en spanar riktigt koncentrerat in i fittan under många porrfilmer, då ska det gå att se en gråare ton... Huruvida det är sant eller inte kan jag inte avgöra. Dock vet jag att blygdläppar överlag ofta färgas mörkt röda vid upphetsat tillstånd då de blodfylls och erigerar. 
- så för er som inte vill riskera att få gråa blygdläppar, eller cancer eller fortsätta ta barn ur skolor - sluta rök.
 
 
Avslutningsvis: detta var kakbuffén vi blev bjudna på innan. Jag var i sjunde himlen! 
3 kommentarer
Estevez

Tveksamt om den påstådda indoktrineringen fungerar, färre och färre röker och snusar i Sverige.
Det känns som du hycklar en aning med livets faror. Ena stunden är du upprörd över tobakens skadeverkning och i nästa har du bilder på enorma chokladkakor. Det är farliga att leva, man kan dö!

Sophia

Jag tycker Estevez kan ta och skaffa sig själv ett liv istället för att förfölja Car0s???!!!

Caro Wikbro Rannberg

Fast det är fortfarande i snitt 45 ungdomar om dagen som börjar röka, och enligt mig är det 45 för många. Sen att det är färre än förr är alltid positivt. Men som sagt, 45 för många.

Naaw, hycklare! Det är en ny beskrivning om mig själv jag ännu inte fått ta del av. Kul!