om hivprevention

Jag ägnade förmiddagens pw åt att ventilera tankar kring hivprevention med mig själv. Vad är det som gör att det är just detta jag brinner för? Vad vill jag med hivprevention? I vilken del av världen vill jag börja? Och hur? 
 
Kommer hem och ser att fina Emil Eriksson Rissve har skrivit en fantastisk text om hur hivprevention har gått till och till viss del än idag fungerar här i Sverige. Hen diskuterar smittskyddslagen och dess påverkan på hiv-positiva. Att det har passerat 30 år sen hiv kom till Sverige vet nog de allra flesta i och med Jonas Gardells fantastiska triologi diskuteras flitigt, men vi har fortfarande långt kvar.  
 
Läs Emils viktiga text om hur lagen ser ut för hivpositiva och vad det kan ge för resultat. Klicka här så kommer ni direkt till hens text.  
 
 
 
Jag kommer aldrig tro på skräckpropaganda och det finns fortfarande mycket kvar att diskutera kring hivprevention, smittskyddslagen och ansvar kring könssjukdomar. Denna artikel är en bra början på en större debatt. 
0 kommentarer