snusk?

X 1 - Eh hej, vi vill gå in. Tack.
C - Åh vad kul! Absolut, här har du din bricka. 30 kr tack.
X 2 - Tycker du att vi är snuskiga som är här?
X 1 - Tycker du det?
C - Snuskiga? Alltså jag är ju också här... Eller hur tänker ni?
X 2 - Ja men att vi är här... Och ja, du vet, går in. 
X 1 - Ja! Du måste ju göra något helt annat i vanliga fall. Så tycker du att vi är snuskiga?
C - Jag skriver sexspalten i Veckorevyn i "vanliga fall" samt arbetar med säkrare sex-frågor. Så svar nej. L, tycker du att vi är snuskiga som är här?
L - Vi jobbar ju här, så nej. 
X 1 - Veckorevyn?! Wow!
X 2 - Åh vad bra! Kul! Men då går väl vi in då!
C - Ba kör nu! Ha så kul! 
 
 
Det är så blandade reaktioner vi kan få i garderoben. En del föreslår att vi själva ska gå upp på scenen... Eftersom vi är så vackra... Och snygga... Och sexiga... Då brukar jag låtsas att jag är döv och inte hör vad dom säger. Andra tror att vi inte vågar jobba därinne och därför jobbar ute i garderoben. Andra vågar knappt se en i ögonen när jag tar emot jackan. Och andra hänger mer med oss än inne på mässan. 
 
Och kanske det roligaste är när folk en känner kommer dit, med kanske en partner eller ett kompisgäng. Jag tycker bara sånt är kul, det tycker inte alltid gästen som jag känner. Krispig stämning i ett nötskal. 
0 kommentarer