Alvesta i två timmar

Nu när jag pendlar får jag väldigt mycket tid över - till mig själv. Internet är svagt och knappt någon mottagning på mobilen. Utanför susar ängar och gröna skogar förbi. Och jag kommer, som det ser ut nu i alla fall, alltid resa ensam.
- jag kommer få väldigt mycket egentid. Tid för bara mig där tankarna får sväva fritt.

Kanske fattas beslut, kanske spikas planer, kanske ägnas tre timmar åt drömmar, kanske klipper jag band. Kanske bara låter jag hjärnan vila och spanar efter får och kor.

Hur som, det är helt nytt för mig. Jag är van vid överspäckat schema, minst tre projekt på g samt ofta mer än heltid vad det gäller jobb. Robin frågade i tisdags vilken värld jag lever i, för att i den riktiga världen funkar det inte att göra så mycket saker som jag gör.

Och nu har jag ytterligare två timmar av denna dag till väntan, som resulterar i tankar om mig själv, mina val, mitt liv, min vardag och vem jag är. Personlig utvärdering.

Och vi kan ju faktiskt bara hoppas på att de val vi gör i livet, blir till det bästa.

0 kommentarer