för-pepp

Jag är inget fan av högtider, jag brukar främst se det som tillfällen då jag jobbar extra, gör andra kollegor en tjänst för att sen åka runt till olika familjemedlemmar och få lunch/middag lagad till mig. 
- men, bokmässan. Det är bokstavligen min typ av mässa. Det är böcker, författare, mingel och konstant prat om böcker. Fin eller ful-litteratur, det bekommer mig inte - det pratas ständigt om böcker. 
 
Jag får chansen att träffa, krama och säga "hej jag älskar din bok" till mina älsklingsförfattare och det är bland det bästa jag vet. Att få träffa personen bakom de böcker som jag klassar som mästervärk. Det är magiskt. Och om det är någon vecka på året/livet som jag bryr mig om klädesplaggen så är det denna vecka. Har ägnat senaste timmen åt att mumla för mig själv och bestämma dag/kvälls-outfits för hela veckan. 
 
 
pepp. Pepp. PEpp. PEPp. PEPP. PEPP!
 
0 kommentarer