hemligheten

Har ni hört talas om Hemligheten? Boken som sålt i ungefär lika många exemplar som Bibeln och Paolo Coelhos böcker tillsammans. Boken som beskriver hur Du ska göra för att få det liv Du vill leva. 
- allt med hjälp av tankens kraft. (ni förstår ju själva vilken fantastisk bok detta är!)
 
jag läste den för något år sen och la ner hela min själ i det. Tänkte och drog till mig så mycket positiva tankar jag bara kunde. Jag minns inte allt jag ville uppnå då, men två saker minns jag och det är väl för att de faktiskt slog in:
 
- jag ville skriva för unga. Jag ville skriva om sex, kärlek, relationer och allra helst i någon stor tidning som har en gigantisk läsarkrets, gärna någon av Sveriges största... - Ungefär tio månader senare ringde Linda Öhrn och berättade att Hannah skulle sluta - och resten är så att säga historian jag lever i nu.
 
- jag ville bli förälskad. Sådär riktigt jävla håll-käften-kär! Så kär att jag inte visste vad jag hette och att jag knappt visste mer än att jag älskade den här människan. Några veckor senare satt jag på tåget ner till Kristianstad där mitt liv bokstavligen vändes upp och ner. 
 
 
Idag är jag kvar på Veckorevyn, skriker varje gång jag får en fantastisk fråga, en peppande mening från en läsare och vill dricka bubbel några gånger i månaden för att fira detta jobb. Kärleken, som ni alla vet, tog slut. 
 
 
Kom på igår natt att jag kanske borde läsa om den där boken? Dra till mig lite ny energi, sända ut mina tankar till universum och få som hemlevererat bra saker, kärlek, karma och allt jag nu vill ha. Men denna gång höjer vi ribban, här kommer det jag just nu vill ha och så bockar jag helt enkelt av det som sker. 
 
- en förälskelse. Jag vill vara förälskad, sådär fnissig och bubblig och lycklig med någon som känner samma sak för mig. Jämställt, pirrigt och jävligt bra. 
 
- jag har ett radioprogram. Jag tänker att jag skulle göra det jäkligt bra och jag skulle nog hinna med två program i månaden. Skulle även kunna tänka mig att vara gäst hos någon två/fler gånger i månaden.
 
- jag klarar alla min kurser + bygger upp en bra plan med en fantastisk syo om hur jag ska få min kandidat.
 
- snygga armmuskler. Jag är nog en sån som skulle passa i bra armmuskler. Dessutom är det alltid bra att vara stark utifall en tex skulle behöva nita någon. 
 
- jag har betalt för att skriva. Utöver Veckorevyn får jag ett riktigt bra erbjudande som jag kastar mig över. Ett extrajobb där jag får skriva fritt om sex, kärlek, känslor, tankar och kanske lite åsikter. 
 
+ en hel del hemliga saker. Vi kör en återkoppling om en månad och går igenom allt jag lyckats dra till mig. 
 
ps. själva hemligheten med hemligheten är att en ska tänka vad en vill ha, känna som att en redan har det och sen har en det. Så när jag skriver ner dessa punkter känner jag som att allt redan har hänt för då kommer det att hända. 
0 kommentarer