otäck dröm X två

Hur ofta tänker ni över drömmars betydelse? Jag skulle så gärna vilja vara en sån som skrev ner alla mina drömmar i en liten svart bok, tog med mig den lilla boken och gav den till en liten spåtant som förklarade in i minsta detalj varför jag drömmer som jag gör och vad de betyder. 
 
 
Inatt vaknade jag helt knäckt av en dröm, det hände så mycket och det är lika bra att jag berättar för er - så har vi klart för oss att det ALDRIG kommer ske i verkligheten.
 
Första delen av drömmen: min älskade syster Phia var inne i någon form av kris, så hon började tatuera sig. Hur vår mor reagerade var dock inte med, hade säkerligen varit spektakulärt... Men hon tatuerade sig och tatuerade sig. På insidan av vänster hand hade någon med snirklig vivaldi-stil skrivit "Sofie". Nästan hennes eget namn.
 
C - Men vad i helvete, du heter ju inte ens så. Det är inte rättstavat på något sätt?!
S - Nej men du vet, det är inte så noga. Man förstår ju ändå dess betydelse!
C - Nej. Det gör man inte. FÖR DET BETYDER JU INGET!!
 
Och sen fortsatte vi bråka om hennes solar, månar och diverse tingeltangel hon fått inpräntat i färgglatt bläck på olika delar av kroppen. Och just det där med namnet kunde jag inte släppa. Både i drömmarnas värld och i den riktiga världen är just att tatuera in sitt eget namn det dummaste jag vet. Jag drar alla över en kam och ser dem som mindre intelligenta. Jag blir inte klok på människor som tatuerar in sitt eget förnamn? Så ologiskt. 
 
 
Andra delen av drömmen, Natti hade bestämt sig för att nu var det dags. Hon skulle ligga med en kille, hon ville ha kuk. Och hon valde att gå igenom mitt arkiv och valde ett av mina gamla ligg? Till saken hör att i drömmen var hon tillsammans med Linnea (som hon är i verkligheten) men brydde sig inte riktigt om det. Hon ville ligga med en kukbärare och bläddrade i mitt arkiv. Linnea fattade ingenting och jag var arg dels pga att hon skulle vara medvetet otrogen och dels för att hon skulle ta just en av mina gamla snubbar. I drömmen kände jag inget för snubben och det är en gammal historia som även upprepat sig under det senaste året. Statusen är väl att vi skulle kunna hör av oss en uttråkad lördag när inget bättre händer. Detsamma gäller även i verkligheten...
   Sagt och gjort, hon hörde av sig till snubben som inte bangade på att få ligga och de bestämde träff. Jag och Natti bråkar och hon hävdar att hon är en fri människa, mitt svar är att hon får vara hur jävla fri hon vill - men hon sårar inte Linnea och hon behöver ju inte plocka något av mina ligg?! Ska hon vara otrogen kan hon ju ta någon främling, vi bor ju ändå i Stockholm... Drömmen slutar med att Natti går ut genom min ytterdörr för att träffa snubben.
 
 
 
Så, ni som känner att ni kan spå i drömmar och har någon aning om vad någon av dessa drömmar betyder - lämna en kommentar.
1 kommentar
Jenny

Kan inte spå i drömmar, men den andra drömmen tycker jag visar att du är rädd att förlora någon. (Kan vara Natti, men inte nödvändigtvis.) Att hennes handling gör att ni glider ifrån varandra.

Den med Phia känns mer att du är rädd för stora förändringar. Det hon gör i drömmen är ju omvälvande förändringar, med sig själv visserligen, men du är ju i stora förändringar nu. Iom pluggandet på olika orter.

Jaja, jag gissar bara. Men tror att de står för saker du själv går igenom i livet just nu.
Kram lilla lilla <3