sommarprat

Jag har upptäckt sommarpratarna och inser att jag missat så mycket. Har hitills lyssnat igenom Amanda Svensson, Jenny Jägerfeld, Klara Zimmergren (3 gr!), Mia Skäringer, Mikael Dahlén, Jonas Gardell och nu lyssnar jag på Anja Persson. 
 
Ni som upptäckt denna skatt av livshistorier tidigare - vilket prat är det jag inte får missa? Vem är spektakulär? Vem är rolig? Vilket prat får en att böla och vilka är inte värda tiden? Tipsa mig gärna. 
 
 
Ett mål i livet blev idag att få vara sommarvärd någon dag. Är det en timme en får på sig? Det känns så himla kort. Hur ska en hinna sammanfatta allt på bara en timme? Och vilka låtar ska jag välja? Abba och Grymlings är redan självklara val. 
1 kommentar
Fridah

Några från 2007 och framåt, som finns i SR-appen: Per Holknekt (the one and only), Nour El-Refai (mycket gripande), Birgitta Ohlsson (för att det är hon), Ola Salo (för att det är han), Clara Lidström (mycket tänkvärt), Howlin' Pelle (asroligt), Kristian Luuk (som Kristian Luuk), Salem Al Fakir (fint om hans familj), Mia & Klaras tillsammans, Martina Haag (som värsta sagan, asspännande), Alex Schulman (hyllning till Amanda, sött), Gina Dirawi (drabbande), David Batra (gråtvarning till 100), Josephine Bornebusch (mycket roligt), Johan Wester (roliga och smarta stories), Andreas Lundstedt (hemskt, roligt, dramatiskt).

Vinterpratare: Lena Sundström (smart), Jonas Gardell (fantastiskt och FINURLIGT), Anders Jansson (referensigt och roligt).

PUH.