vecka trettioåtta

  • tre jobbpass på centan
  • deadline elva för Veckorevyn! Om jag räknar rätt blir det min tioende. TIONDE! Kan fortfarande skrika till av lycka när jag bläddrar i tidningen och ser mitt namn eller när läsare skickar fina mail där det står att dom tycker jag är "cool". 
  • Mingel med Fridah, Forma Books bjuder till mingel och det viskas om italiensk mat, författare och mingel. Lovely sällskap och lovely plan
  • Mor fyller 60! (hon fick två fantastiska dikter på rim upplästa för sig i lördags, bildbevis kommer!)
  • tårtfix. Det ryktas om att det finns ett ställe där de säljer andra sorteringsvaror av tårtor och bakverk...
  • älskade Sanna har fest
  • Veckorevyns årliga Blog Awards går av stapeln och jag är bjuden på efterfest
  • två uppgifter ska in till kursen i Umeå. Min snabb-speed-grupp är bäst
  • lingonplockning på landet med systrarna
  • spinn, yoga, simning
Det här med att kunna hushålla sin egen tid? Hur lär en sig det? Dela upp dagarna i timmar? Dela upp i matchtider och plugga en halvan och leka andra halvan? Ba kötta en timme, vila, kötta en timme till och sen vila igen? Är disciplin något som ligger längs ryggraden? Eller går den i ide så fort solen tittar fram? Göra färgglada scheman åt sig själv och ge sig själv en gåva så fort en lyckas hålla sig till det? Ni kan ju dela med er bland kommentarerna, tack.
 
0 kommentarer