afrodisiak

 
Jag vet inte vad ni känner när ni ser denna bild? Men det är inget som direkt pirrar till hos mig. En av mina stora hobbys är att surfa runt på olika forum, och när en söker på afrodisiak och ostron kan en få upp en hel del. 
 
- Afrodisiak: sägs vara ett ämne som hjälper kroppen att skapa lust och kärlek. Kvällstidningar älskar att beskriva detta som räddningen för uttråkade/utmattade föräldrar...
 
 
Förslag på varför ostron fungerar som afrodisiak:
- innehåller mycket zink som är viktigt för spermaproduktionen. Huruvida det kickar igång direkt eller om det tar tid avslöjas icke. 
- ostron  är ju formade som små fittor ---> därmed blir det extra hett att äta, som jag förstår det, någon form av uppvärmning eller förspel?
- zink och fosfor ska kicka igång testosteronet och på så vis hjälpa "männen". Men alla oavsett kön har ju testosteron i kroppen, ingen nämner hur "kvinnor" påverkas av detta.
- tydligen ska ostron göra kvinnor våtare? 
 
 
Om jag fick en stor summa pengar skulle jag gärna göra en forskning kring detta. Men fram till dess håller jag nog fast vid min teori: oavsett vad en äter tillsammans, om det så är alla sorters afrodisiak eller vanlig plockmat - jag tror inte det är maten i sig som kickar igång det, utan snarare att en avsatt tid för sin partner. Det krävs inte mer än så. 
0 kommentarer