and live while we're young

Jag fick en fråga om hur många poäng jag lyckats skrapa ihop, hade för mig att det var runt 150. Om jag klarar alla kurser i vår har jag kommit upp i 187,5 hp. Som jag pluggat på 4,5 terminer. Eller en termin läste jag 7,5 hp, resten av tiden har det varit minst 37,5. 
 
Har precis sökt till höstens kurser. Eller kurs. Singular. Har äntligen bestämt mig, pepp!
 
 
Ni vet den där ständiga känslan av att en inte hunnit sådär långt som en ska ha gjort? Eller att en pluggat fel, gjort fel, phuckat upp det, missat något, lekt bort tiden, osv. 
- den inställningen ska raderas ur mitt liv.
 
För hur skulle jag ha hunnit med två år på Pocket Shop, utbildningar för RFSL, för RFSU, som samordnare och informatör för Colour of Love, bokmässorna i Göteborg, alla resor, utbildningen som utbildare för COL, utbildad inom normkritik och säkrare sex för RFSL ungdom, mina femton nummer för Veckorevyn osv om jag satt mig direkt i skolbänken efter thg? 
 
 
Skulle vilja avsluta med något Törnblomigt, men va fan - allt sker av en anledning. 
0 kommentarer