dagens par:

Det går inte att missa dom, dom är ju vart en än är. Paren. Olika åldrar, olika gamla, olika passande, olika söta ihop, olika irriterande. Och så har vi dom där paren, som en reagerar på. Som sticker till lite extra i ögonen och tankarna trillar över varandra. 
 
Är de seriösa?
Är det deras intima skämt, på öppen gata?
Hur tänkte de där?
Hur gick det till när de bestämde sig för att det där var en bra idé?
Varför?
osv.
 
 
I dag har jag inte bara sett ett, utan även två spektakulära par. Spektakulära kan i denna mening tolkas som normbrytande vilket i många fall är jävligt fint och positivt. Det kan även innebära "intressant" som min mamma alltid säger när hen inte kommer på något annat lämpligt att uttrycka. 
 
1) den ena har mörkrosa toppar i hästsvansen, den andra har mörkrosa spikes. Dom har alltså matchande hår.
 
2) ett par på fb. deras omslagsbild (båda har samma) är när den ena går ner och friar förmodar jag? Namnen? 
Stinas pojkvän - Erics flickvän.*
 
 
 
Och jag vet inte. Är det jag som inte varit i en monogam relation på länge eller sysslar folk med saker likt dessa på riktigt nu för tiden? Måste jag ge mig ut och dejta för att förstå denna typ av beteende?  
 
 
* personerna heter egentligen något annat. 
3 kommentarer
Nadira

Jag tror det var längesen vi dejtade helt enkelt... :P

Caro Wikbro Rannberg

men det är ju så jävla tråkigt. eller lätt för att krispig stämning sker, haha. men vi kanske ska ge det en ny chans?

Nadira

Hahaha, kanske ska vi ge det en chans, om vi nu känner oss manade :P