both under influence

Och det är som att livet blir lite lättare att leva när en bestämt ett datum för nästa gång. Det är inte längre en väntan som svävar i ovisshet. Den där känslan av att det är hundra år till nästa gång en får blir omhållen, den där saknade som kommer i takt med att solen går ner eller den där ångesten som knockar en varje gång en råkar vakna mitt i natten och upptäcker att sängen är tom - har nu minskat marginellt. En enkel biljett är bokad och det går att börja spika planer. Om en vecka kommer jag ha hängt med min flickvän i exakt nio timmar. 
 
- vetskapen om att det bara är en vecka kvar får mitt hjärta att hoppa över ett slag. Världen runt omkring mig blir lite mindre viktig att hålla koll på. Det enda jag riktigt vet just nu är att jag ska möta henne på stationen tio minuter efter att jag slutat mitt jobbpass. Och jag vet att jag inte kommer ha sovit mer än max två h den natten pga alla fjärilar i magen som inte kan lugna sig. 
 
 
Och det enda jag är riktigt säker på just nu, är att detta är den bästa tiden i mitt liv. 
 
0 kommentarer