en sommardag

 
Solen skiner, min tjej är hos mig, jag har ingen ångest över tentor som ska in, jag fick bra feedback på en text jag skrev i helgen - livet leker på alla plan. Om jag vore BB och såg livet som en tårta, skulle min tårta vara välsmakande. Eller vad är nu en ska komma fram till? 
 
Och det här med att ens vänner och familj ska få träffa ens kärlek. Jag betar av dom en åt gången. Idag fick EP träffa E över en storhandling på willys. Jag skötte kundvagnen och listan, dom fick mingla och sucka över att jag kom på saker efter att vi passerat hyllorna/gångarna flera minuter tidigare. 
- för jag är en sån som får ångest av stela och uppstyrda planer. När en förberett samtalsämnen, det är finkläder och för tighta plagg, trerätters som är lite för dåligt lagad pga nerver och stämningen sådär obehagligt krispig. Huvva. 
 
Givetvis är det fint om det finns gemensamma nämnare som en kan prata och bonda över. Men när det blir för konstlat - jag får panik av sånt. Det är därför det kommer bli perfekt för E att träffa släkt, familj och vänner på mitt födelsedagskalas på söndag. Ostelt, socker i mängder och solsken. Perfekt kombination. 
0 kommentarer