lyckligare nu

Det har funnits perioder i mitt liv då jag inte velat ta några foton på mig själv. Inte för att jag varit missnöjd med mitt utseende, tänkt på kak-kilon eller låtit medias missvisande syn på kroppar tränga in. Utan för att mina ögon avslöjar alla mina känslor. Under tiden jag var sjuk i Hepatit C finns det kanske max 10 bilder när jag låter blicken möta kameran. Dels för att jag föraktade mig själv för att mitt hår förändrades, men också för att ångesten syntes. Under tiden pappa blev sjukare försökte jag ta bilder på mig själv, men sorgen syntes i min blick och jag blev illa till mods av mina egna känslor. 
 
 
Den här bilden togs i lördags morrse. Det är hon som tagit den, vi har vaknat några timmar tidigare och jag håller på att prova klänningar inför Pride-paraden som vi ska se tillsammans med mina vänner. 
 
Och det var länge sen jag kunde titta på mig själv och känna av min egen lycka. Jag har ägnat flera timmar här ute på landet och funderat över detta, och känt den där fantastiska känslan av att vara lycklig på riktigt. Och det finns så otroligt många anledningar till min stora lycka! Om några veckor börjar skolan och jag har kommit in mina två förstahandsval. Jag är till 87% klar med körkortet. För lite mer än en vecka sen fick jag ett litet syskonbarn som mår bra. Alla mina vänner och syskon mår bra och är friska. Ingen i min närhet är sjuk. Tre av mina närmsta vänner kommer inom en månad att åter igen bo i Stockholm! Till hösten kommer jag vara med i ett projekt som bla RFSU är med och ordnar. Jag skriver regelbundet för Oliver & Eva. Dessutom kommer jag fortsätta att föreläsa och utbilda under hösten, båda för RFSU men även efter egen regim för Ung Inspiration, så jävla spännande. Planen är även att hinna med Göteborg, Rom, Yasuragi och kanske ännu en resa under höstens gråa månader. 
- och förmodligen den främsta anledningen till varför mina ögon gnistrar: jag har träffat kärleken. Någon som gör mig lugn och exalterad på samma gång. Som får mig att rodna, fnissa och vilja skriva dikter. En jag tänker på direkt när jag vaknar, saknar i sömnen och somnar med i telefonen om nätterna. Den bästa. 
 
0 kommentarer