om jag längtar?

Går igenom första utkastet av höstens schema, och jag är obeskrivligt peppad. Denna höst kommer bli magisk på så många vis. Det är flera veckor tills skolan kickar igång, men föreläsningar som dessa får mig att längta:
 

Feministisk kritik av klassisk kriminologisk teori

Genusteorins grunder 

Hur kan ett intersektionellt perspektiv användas?

Hur kan ett genusteoretiskt perspektiv användas?

Hur kan brottslighet över ett livslopp förstås och teoretiseras?

 

Och jag inser på nytt att min kandidat kommer att bli originell, mäktig och bra. Sexologi, genus och kriminologi sammanflätat. Succé. Det enda som jag aldrig förstår är varför skolor inte kan lägga ut läsinstruktionerna på samma gång som schemat läggs ut? Jag har läst vid ungefär tio högskolor/universitet runt om i landet, och inget plugg kan göra det? Hur svårt kan det vara? Vem vill inte göra en Hermione och förberedda sig inför skolstart?

 
2 kommentarer
Andreas

Hej. Bara en kommentar till skribenten: det heter originell, inte ordinär. För det känns som du menade det. Lycka till med kurserna!

caro

poäng till dig, Andreas!