16e december – Min dag

Detta är sista veckan innan jul och terminen slutar. En dugga sker den 20/12 och därefter kickar jag igång ett jullov fyllt med lika delar jobb som häng. Så resterande del av veckan ska jag ägna åt plugg, kaffe, plugg, plugg, plugg, glass och lite träning.
 
Dagen inleddes med julkalendern som faktiskt tagit sig upp på topp-fem. Jag är positivt förvånad och jag följer den med spänning. Därefter hånglade jag med min tjej i några timmar, åt frukost framför Pettson & Findus julkalender (som vi då ser parallellt med årets.) innan vi for in till stan. Testade jackor, hånglade och höll hand. Sen vinkade jag av henne och jag bölade som vanligt. Min fina tjej <3
 
 
Därefter hängde jag i skolan, fick lite info inför kommande dugga. Gick igenom en rättegångsuppgift som nyligen gjorts. Utöver det hann jag diskutera begreppet rollblandning med min föreläsare och jag käftade om personer som har sex mot ersättning, vad deras position är i detta. Tog upp fallet om Catrine Da Costa och jämförde med aktuella normer och lagar. Så jävla intressant.
 
Eftermiddag ägnade jag på Chokladkoppen tillsammans med lovely Fridah. Vi hängde några timmar och diskuterade genus, feminism, karriär, mediavärlden, pr och ungefär hundra timmar till. Åh, det är så jävla inspirerande att hänga med någon som är lika fin som intelligent och påläst. Det finns hopp om livet och världen.
 
Resten av kvällen ska jag ägna åt att lösa uppgifter med hjälp av SPSS. Och plugga inför duggan. Samt äta snickerskakor. Livet är inte direkt vildare än så.
1 kommentar
rebbex

Tänk äntligen en jul kalender som kan tolkas som katt mat. Umeå lär inte få någon bock som Gävle!