6e december - mitt hem

Min älskade lilla oas som jag bott i under väldigt många år. En fantastisk hyresrätt som fungerat som rastplats och förvaringsutrymme under många år när jag ägnade mycket tid åt att flänga land och rike runt. Men på senare år har det blivit en plats för häng, kladdkakemys, hemmahäng och en plats där jag kan stressa av. 
- det finns väldigt mycket böcker, ett kylskåp och skafferi som alltid är redo för spontanmiddag eller fika, ingen soffa men gigantisk säng, mycket sällskapsspel och en plats där jag vill att folk alltid ska känna sig välkomna. Oavsett om det gäller bubbel-kväll, pyjamasparty eller hektiska diskussioner över några glas vin. 
 
När jag växte upp hade vi inte direkt överflöd av pengar, men trots det fanns det alltid mat, mellis och plats över för våra vänner som jag och syrran drog hem. Jag vet inte hur min mamma fick ihop det, men det fanns alltid saker att äta för mig och halva grannskapet. Samtidigt som alla kände sig välkomna och hemma - exakt så vill jag att det ska vara i mitt hem. 
 
 
- ena delen av mitt rum. Tv-bänken har E byggt av mina böcker. Genialiskt och snyggt. Hela mitt hem består av lite olika högar, som kan upplevas som stökiga - men jag har stenkoll på innehållet.
- köksbordet är inte gigantiskt och brukar ofta se ut ungefär såhär. Kondomer och glidmedel finns lite varstans i hemmet och är till för alla att ta!
- egentligen ska ens sängbord vara tomt eller innehålla väldigt få saker för annars kan en bygga på undermedveten stress eller liknande. Men såhär ser mitt ut, kaos, böcker och andra bra saker.
- min favorithylla i hemmet. Med te och choklad från Harrods, HT-te, olivolja från ön Lesbos och fina burkar får stå här. Jag älskar plåtburkar och byter ut med jämna mellanrum. 
0 kommentarer