dröm-relation

Vad inkluderar en i begreppet dröm-relation? Allt det där en någonsin drömt om som bakats samman med hjälp av fantasier, filmer, böcker och en gnutta realism? Det som dom sjunger om i sångerna eller den där magiska personen som ska dyka upp på en vit springare och så lever en lyckliga i alla sina dagar. Osv osv. 
 
Eftersom min tjej frågade vad jag ens inkluderar i begreppet dröm-relation som jag uttrycker att vi lever i, avsatte vi en timme eller två för att diskutera vad vi anser ingå i begreppet och vad vi har i vår egen relation. Jag vet inte hur andra gör saker likt dessa, men vi pratar nog igenom allt på en gång och gärna fler gånger. Det handlar nog dels om att jag har en förkärlek för att diskutera allt som rör kärlek, sex och relationer (ja, även när jag är mitt uppe i det!) och för att jag gillar att utforska allas syn på olika saker och smälta samman detta. 
 
Och det bästa med denna typ av handling är ju att det går att konkretisera vad en vill ha i en relation, vad en inte vill ha, vad en kan tänka sig och hur en ser på varandras åsikter. En del saker kanske synkas, andra krockar och en del kan nog rationaliseras bort. Oavsett känns det som en vettig idé att gå igenom vad en tycker om relationen. 
 
 
 
Det jag inkluderar i begreppet drömrelation är bla detta: respekt, jämlikhet, mycket skratt (någon som skrattar åt mina skämt!), bra och utvecklande sexliv, trygghet, att hen kan göra mig lugn, att jag känner mig sedd, att jag får skämma bort henom med ord/texter/presenter/uppmärksamhet, att det finns intressanta samtal och diskussioner, intelligens, en medvetenhet, att hen låter mig göra alla mina tusen grejer och uppmuntrar mig till att utvecklas inom både karriär och annat i livet, sättet hen ser på mig, att jag får ha alla känslor utan att jag blir förminskad, att jag får käfta utan att det blir bråk, att hen står ut med mina humörssvängningar, att hen gillar att laga mat, ärlighet, mycket hångel, fantasi, någon som gillar att laga trerätters en vanlig död tisdag men som nöjer sig lika väl med att kolla film och käka chips en lördag kväll. 
 
 
Och just nu har vår relation allt detta - men som med alla relationer är vår under ständig utveckling <33 Vad inkluderar ni i er dröm-relation? Vad ska läggas till och vad kan plockas bort? Stäng av världen för någon timme och gå igenom det. Antingen för dig själv eller med den/de andra i relationen.
drömrelation kärlek min tjej
0 kommentarer