analyserar mig själv med hjälp av färdiga frågor.

Är du i ett förhållande? nej, inte min kopp te just nu.

 

Har du kysst någon idag? har inte hunnit.

 

När går gränsen vid otrohet? när hen känner att den hellre vill vara med någon annan än mig. gäller både fysiskt och psykiskt. men detta bygger ju på att vår relation är helt monogam utan stretchiga ramar, och det kan ju vara en smula problematiskt... men alltså, att hen attraheras, tänder på andra, tänker på andra när vi ligger och sånt - det kommer jag aldrig räkna som otrohet. men att jag "valts bort" helt och långvarigt, där går nog min gräns. 

 

Är du romantisk? jag vill säga att jag är så jääävla romantisk, när jag väl bryr mig. men bevisen är väl inte sådär asmånga. dock är jag en sucker för "små lappar", gulliga sms och kärleksbrev. är jag inne på någon så vill jag visa det, gärna för hela världen osv. 

 

Hur skulle du beskriva den perfekta pojkvännen? intelligent, rolig, politiskt intresserad (gärna åt röda/rosa/gröna hållet), kunna diskutera, ha en vass blick, förstå mig och kunna "känna av" mig, bra i sängen, tycka om att skeda. inte ha några husdjur så länge det inte är en mops. 

 

Hur skulle du beskriva dig själv som flickvän? intensiv. haha. gud, ja. fast jag är bra på att variera mig efter personen jag är med och det beror helt och hållet på hur vi klickat. men jag är bra på att inkludera en annan människa i mitt liv, på ca en kvart. 

 

Vad är viktigt i ett förhållande? att alla som är med i förhållandet vill? och att alla fortsätter ha ett eget liv fastän hen ingått i en relation. en måste fortsätta ha sina vänner, ha sin träning/keramik/yoga/studiecirkel om månen/vad som helst - fastän en inlett en relation. jag tror inte på att inkludera ens partner i exakt allt en gör. en måste kunna vara självständig fastän ens hjärta bankar för någon annan. annars så tror jag på öppenhet, kommunikation, humor och bra sex. 

 

Har du gråtit framför någon du tyckt om någon gång? svar ja. har insett mer och mer att jag är en ganska gråtig person. fast jag gråter lika lätt för att jag hatar livet som att jag kommer. och kan jag göra det ena så kan jag göra det andra framför den person jag tycker om. 

 

Har du lekt med någons känslor? har råkat hända, eller snarare att hen varit låååångt före mig i vårt "förhållande". en natt tillsammans behöver inte innebära en relation. med flit? kanske någon gång på krogen för att jag varit uttråkad. 

Hur många har du varit ihop med? fyra, tror jag att det blir allt som allt. fast kanske snarare tre? äsch.

 

Länge höll ditt längsta förhållande? allt som allt, tre år? inklusive "pauser" och "tid ifrån varandra". jag vet inte och bryr mig inte heller. 

 

Hur länge var ditt kortaste? några intensiva månader. typ två månader? kan ibland känns som sju år.

 

Vill du vara singel eller ha ett förhållande? just nu? hatar ordet singel, men det är väl den termen jag främst förlikar mig med. jag har inte tid för något "förhållande" just nu. eller jag har en idealbild av hur jag vill ha det, och det skulle jag kunna klämma in i mitt liv. men så vet jag också, att skulle jag trilla dit så rivs alla mina idealbilder och jag kastar mig in i en relation. så jag är väl lite blandad. 

 

Är du en bra pojk/flickvän? beror på hur hen är, men oftast så är jag det. dock är jag ett värdelöst ex om det tar slut på ett dåligt sätt.

 

Vem sov du senast bredvid (av det motsatta könet)? någon som är bra att skeda med. så jävla viktig och fin egenskap.

 

Hur gamla var dina föräldrar när de blev tillsammans? 30+-någonting sånt?

 

Skulle du kunna tatuera in din kärleks namn? spontant svar: ja. jag är alldeles för impulsiv för att min hjärna skulle kunna få det till ett nej. drar jag det ett varv längre är mitt svar nej. det räcker med att ett ex till mig har en symbol för "vår kärlek/tid" intatuerad på handleden. som gjordes efter en vecka...

 

Har du mest blivit dumpad eller dumpat? jag dumpar inte. gäller det "seriösa" relationer blir jag alltid dumpad. gäller det ons eller ragg så har jag dumpat, men det har bara resulterat i stalking/mordhot, så jag väntar hellre ut personer...

 

Hatar du ditt ex? nej, för hat bygger på kärlek, och något sådant har jag inte kvar för mina ex. dock tänker jag ibland på hur dom mår, ifall dom lever och om dom undrar hur jag mår osv. 

 

Har du velat bli tillsammans med ditt ex igen? direkt efteråt - svar ja! gud ja. nu? absolut inte. hänger hellre med en batterilös dildo resten av livet än går tillbaka till något av mina ex. i alla "seriösa" relationer har ju jag blivit dumpad med hjärtat i bitar, så absolut de första veckorna efteråt. men en läker ju ihop och går vidare. - skulle på min höjd kunna ta en kopp kaffe på stan. 

 

Har du kvar någonting från dina gamla förhållande? känslor, minnen och erfarenheter. materialla ting - två tröjor och en kudde. och kärleksbreven. fast dom har jag gömt någonstans i hemmet, så dom räknas knappt. använder både kudden och en av tröjorna regelbundet. 

 

När du vill ha någon, vad gör du? är det på krogen och jag vill åt ett ragg - så går jag fram, ger en blick eller säger något "lämpligt/dåligt kaxigt" och så brukar det lösa sig. gällande relationer är jag kass och alldeles för hollywoodskadad. 

 

Bästa raggningsrepliken? om jag kan föreställa mig hen naken och hen sagt något lagom intelligent behövs inte så mycket repliker. men något rött får gärna levereras. eller något riktigt töntigt. eller något citat av Håkan. eller om hen kan få mig att asgarva - jag är helt enkelt ganska mottaglig för mycket.

 

Hur skulle den perfekta dejten se ut? är allergisk mot bio/film - för antingen menar hen ligga och så gör en det, och menar hen inte ligga så är jag värdelös pga somnar alltid i filmer. dessutom är jag så himla enkel att hänga med - klickar vi så räcker lite bubbel och några bra ämnen att diskutera. kan lika gärna discohångla på ace som att gå några varv runt djurgården. finns klicket där så finns det. då spelar rödrutiga dukar, rosenblad och smöriga meningar ingen roll. - men gärna spontana händelser, hålla handen och mycket hångel. 

 

Vem är den viktigaste personen av motsatt kön i ditt liv? det har väl alltid varit min pappa? så nu är det en liten skara nära vänner med kuk (blir väl det motsatta könet för min del då.) dom som poppar upp spontant är bäst och har en fin plats i mitt liv. och min bror såklart!

 

Om mannen i ditt liv skulle du vara otrogen, vad skulle du göra då? spela denna och tända eld på hens bil! skoja. beror helt och hållet på hur länge vi varit ett par, vad som hände och med vem osv. dessutom tror jag inte riktigt att jag kommer ha någon specifik man i mitt liv, men jag förstår ju frågan. 

 

Vill du gifta dig? Varför/Varför inte? jag kan se mig själv i en fantastisk klänning, buketten och hur jag skär tårtan med sabel. och en gigantisk jävla fest för alla vänner/familj/släkt. eller så sker det under en blöt natt i paris och allt är sådär klyshigt jävla romantiskt med stjärnor på himlen och solsken i blick. - men jag skulle göra det tills livet skiljer oss åt. viktig skillnad på den vanliga klyschan. 

Vill du ha barn? ja, ungarna kommer heta Polly, Saga och Håkan. iaf Polly kommer födas fram. resten kanske blir mina mopsar? jag kan verkligen se mig själv som en del i en stjärnfamilj så absolut vill jag det.

 

Blir du lätt kär? gud nej. förälskad kan jag bli efter en kvart och det kan hålla i sig i allt från tre dagar till någon månad. men kär, nej. har hitills hänt två gånger.

 

Vad faller du för? någon som förstår mig, kan få mig att skratta när jag vill gråta, som gillar mitt häng och kan prata politik. och som kan förstå mina intressen. och som har mål med sitt liv och med sig själv. och som har en riktigt bra blick. 

 

Vad är det mest avtändande du vet? folk som tror lite för mycket om sig själva. att ha ett intresse är bra, och kunskap/utbildning är jättebra - men när hen bara pratar om sig själv som nästa påve och gustav vasa i ett, då dör jag inombords. eller folk som inte förstår sociala koder. eller folk som bara kan umgås efter 7 öl.

 

Hur viktigt är det att man har något gemensamt? det tror jag på, eller att det kan gynna lite i relationen iaf. sen kommer jag nog aldrig träffa någon som brinner för sexualpolitiska frågor, älskar både HP, chokladmousse till middag och håkan. men en kan ju inte få allt. - men jag tror också på att bidra med olika intressen, inspirera varandra och göra "varandras" saker ihop. 

 

Har du fått ditt hjärta krossat? ja. "lille vän" kan jag ibland tänka om köttklumpen där bakom vänstra bröst.

 

Hur raggar du? så himla olika, beror på allt från alkohol/plats/säsong/sällskap och humör. men jag uppskattar nog mer att bli raggad på? eller jag vet inte, det varierar mellan könen. töntigt men sant. 

 

Har du en “utseendetyp” hos killar? åh, fick svara på denna fråga för några veckor sen. tror jag sa "smala hipsters"?, så töntigt men ack så sant. gillar även tatueringar. men ingen är den andra lik och alla katter ser ju likadana ut i mörkret. 

 

Vem var din första kärlek? min ledare på solflickorna, jisses vad jag tyckte om henom! annars var det väl någon på scouterna? kär-kär var inte förrän tvåan på gymnasiet. 

 

Vad tycker du om att ligga på första dejten? ba kötta. spelar ingen roll om det gått 45min, tre veckor eller fyra månader. ligg när det känns bra. 

 

Vad tycker du om one night stands? samma som ovan, vill en så vill en och då spelar klockan ingen roll. 

 

Är kärlek allt i livet? ja. jag tror verkligen på det. 

0 kommentarer