dagens pik.

Jag har på senare tid insett hur lätt jag har att avfärda människor, klasskompisar och kurser. Lever det inte upp till mina förväntningar blir jag anti och gör det bara för poängens skull. Det är en ganska hård inställning och som påminner om en femårings resonemang. 
 
Men hur ska jag kunna ha respekt/pepp för en uppgift som bygger på gruppindelning - och jag blir utan grupp? Det är så ironiskt. Det finns få saker som gör mig mer irriterad än lärare/ansvariga som inte håller koll på schemat/litteratur/kursens hemsida - det sänker ribban för oss elever och kursen på ett kick. 
 
 
Uppgiften: diskutera RFSU´s fantastiska film Sex på kartan. Klicka här, ägna 28 min åt bra och vettig kunskap.  Filmens målgrupp är väl från sjunde klass och uppåt - men en och annan vuxen skulle nog behöva ta till sig av infon om hur könen fungerar, lustanatomi, slidkransen och annat vettigt. 
 

0 kommentarer