hatet, en bok om antifeminism.

Hurra! Äntligen äntligen går det att förbeställa Hatet. En bok om antifeminism av Maria Sveland. För ynka 175 kr kan ni klicka hem årets viktigaste bok. Här kan ni läsa mer om boken och köpa ett eget ex. 
 
Jag är sedan flera år tillbaka ett stort fan av Maria Sveland, har öst ur mig ungefär hälften av min kärlek för henne en sen natt i Göteborg nu i sept - och jag har fått kika på boken. Jävlar.
 
Ni vet när en fastnar i en bok och bokstavligen kryper under huden på en -  och en förstår att varje ord som står skrivet är sant. Det är inte påhittat och det finns ingen övermakt som kommer se till att alla lever lyckliga i sina dagar...
 
Detta är ett dokument av vår samtid, av samhället vi lever i och de strukturer vi alla är med och skapar. Och hur mäns hat mot kvinnor blir allt starkare och får en mer accepterad plats ibland oss. 
 

Ur flera olika synvinklar tar Maria Sveland upp hur mäns hat mot kvinnor tar uttryck i vårt samhälle, hur det skapar rädsla hos individer och lämnar avtryck i människor liv. Förhindrar människor att leva sina liv, begränsar individer och hur patriarkatets makt styr. 
- boken inleds med brevet som hon läste upp i Uppdrag gransknings program Mäns näthat mot kvinnor
 
Jag önskar och hoppas att så många som möjligt läser denna bok. För det är ett ämne vi aldrig någonsin får sluta prata om - utan ständigt kämpa mot. 
 
0 kommentarer