män som hatar kvinnor

 
När Fridah berättade om att hon skulle delta i detta program blev jag som vän glad och så jävla stolt över att hon ställt upp och vågar prata om detta. Nu på onsdag visas programmet på SVT, Uppdrag Granskning 20.00. 
 
Det där glada och peppade jag kände då, dog i samma ögonblick som jag fick se trailern ovan. Nu är magen istället fylld med ångest, oro och ilska. Hur kan en människa hata en annan människa så pass mycket att en sätter sig ner och skriver ner saker som nämns i filmen? Hur skapas det där gigantiska och vidriga hatet mot kvinnor som grupp i en kropp? Räcker det med att det är en kvinna?
 
 
Se klippet, se programmet - kampen är långt ifrån över.
6 kommentarer
Fridah

Åh, fino. <3

Esstevez

Oj, privilegierade journalistkvinnor bjuder på kollektiv svartmålning av män i tvångstelevisionen igen. Jag kommer sitta bänkad.
"De har inte blivit hotade för att de är journalister, tar för mycket plats i media eller någon annan anledning - UTAN ENBART FÖR ATT DE ÄR KVINNOR."
Skitsnack. Det är åsikter som väcker ilska. Åsikter som t.ex. att invandrare överrepresentation i våldtäkter beror på att de är "känslomässigt invalidiserade". Ett direkt citat ur den rasistiska kossan, Lisa Magnussons alster.

Fridah

Esstevez: Jag vet inte om du är någon vän till Caro eller något och jag är hemskt ledsen om jag förstör någon vänskapsrelation här, men: Snälla, lämna kommentarsfältet.

Caro Wikbro Rannberg

Fridah min fina! Tro mig, detta är inte min vän. Och jag smsade ju härom dagen vad som hände när en klanka ner på dig. Den relationen är avslutade nu.

<3
Fight the power, kärlek osv!

Estevez

Varför försvann min kommentar till "Fridah"?

Caro Wikbro Rannberg

jag har inte raderat något, så skriv om, om du har något att säga.