vi måste höja våra röster

Kvällens avsnitt av Uppdrag granskning var lika tungt som viktigt. Satt med magont under hela timmen, och när programmet var slut kände jag en blandning av vara totalt slut och förbannad. Det är väl klart att jag vet att mäns hat mot kvinnor existerar - men att det var så starkt och så utbrett? Och att polisen knappt lyfter ett finger? 
- det var nog det jag reagerade mest på( och hur sjukt är inte det?!). För jag vill så jävla gärna lita på polisen. Och tro det bästa om dom. Men det är svårt. 
 
Jag fick i uppgift att sätta på den peppigaste låten jag kan när programmet var slut - och valde denna. Jag har vuxit upp med den och kunde texten utantill redan som barn. Vet ej vad det är för video... Men lyssna på texten.
 
1 kommentar
Estevez

Du köper allt med hull och hår som vanligt. Debatten om näthat; dubbelmoral så det skriker om det. Här är ett axplock av vad den stackars näthatade My Vingren berikat debatten med den senaste tiden:

"Därför hatar jag papparättsrörelsen. För de anser att pappors rätt till sina barn är större än barns rätt till trygghet."

"Gissar att den tar upp hur jobbigt det är för unga killar att få klamydia efter att ha gruppvåldtagit en klasskompis. Kvinnokonspiration! "

"Jag tror Pär Ström har tillägnat sin nya bok till sitt könsorgan. Som han självklart döpt till 'Angry Pär'."

"Pär Ströms primära faktakkälla kommer vara... Wait for it... Hans egen prostata."

"Ström har säkert skrivit hela boken med sitt könsorgan. "Jävlar anamma", kanske han skrek, 'får jag skavsår nu är det feministernas fel!' "

Med andra ord förekommer härskarteknik, personangrepp, sexuella anspelningar och rent hat. Hur i helvete kan denna människa sitta och gråta krokodiltårar i tv?

Ps. Tack till "Burros" för sammanställningen.