vildmarken skapades för män

 
 
Detta är min gåva till er denna fantastiska fredag. Klicka på play och jag lovar att du kommer bli en bättre människa. 
 
För att sammanfatta lite snabbt: det är ett företag i staterna som tar ut en sjukt stor summa pengar, låter ett gäng män vara män - i vildmarken. De får åka motorcykel, hänga, umgås, laga mat tillsammans, samarbeta - och vara män. De får uppleva sitt livs äventyr under 82 timmar. De får inte ens ha sina mobiler på, för de ska vara närvarande - med varandra. Det är magiskt. 
 
hen som pratar är magisk, soundtracket är magiskt, deras resa är magisk. 
 
 
 
jag vill också vara man och åka på ett äventyr, connecta med andra män och ba "göra saker som känns rätt", berätta bra historier och röka cigarr. Och kanske främst - känna den där känslan av samhörighet i maskuliniteten, när samhället är så hårt mot just män, att få känna den där känslan av att inte vara ensam, utan att vara del av ett "team". Dela "stories of manhood." Magiskt.
2 kommentarer
Naddi

Haha, alltså.. Jag får en känsla av ironi från din sida? :P

Caro Wikbro Rannberg

Haha en smula? Eller såhär: jag skulle gärna vara man för ett par dygn för att få uppleva det dom känner, för det verkar magiskt.

Utöver det kan nog denna filmsnutt vara det absolut värsta jag någonsin tittat på! Hahaha stackars män är min andra tanke.

<3