istället för plugg.

1. Hur gammal är du? 23.

 

2. Hur gammal känner du dig? Känner mig oftast som 17-19, får ofta höra att jag pratar och resonerar som en 25+´are, men ser ut som ca 19... Fick i helgen höra 28! Hen plockade pluspoäng utan dess like.

 

3. Vad har du gjort i dag? Haft en tre h lång föresläsning, möte med KRÄM och jag gick med i "tentapubs-gruppen"! Haft observation på plattan. Smidit planer med Ernst. Onanerat. Styrt upp veckans schema. Pluggat. Och bokat en resa till New York!! 

4. Vilken film såg du senast? Somnade till Ture Sventon igår, det räknas. 

 

5. Vem ringde du senast? Ernst, vi pratar mellan 1-11 gr/dagen ca. 

 

6. Är du besatt av någonting? Jag gillar att sortera andras saker, typ i matbutiker och dylikt, eller boklåder på jobbet. - På personligt plan? Njuta av livet så mycket som möjligt och ständigt bilda mig.

 

7. Är du rädd för blod? Mensblod - nej. Slå-varandra-i-ansiktet-pga-kass-mansnorm-verklighet/film - ja. Hatar "underhållningsvåld" på mänsklig nivå. Älskar dock att skrämmas av skräckfilmer som innehåller blod. 

 

8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? I mitt rum. Stor säng i mitten, gigantisk bokhylla till vänster, några ljus brinner i fönstret. Olika strukturerade plugg/diversehögar ligger i soffan. 

 

9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige? Svar ja. Och deras gemensamma nämnare är att deras sociala kön är kukbärare. Vet dock inte om så verkligen var/är fallet, men de klickar alla i rutan för "man". (Olof Palme <3, Göran Persson, Tage Erlander, Ingvar Carlsson, Carl Bildt) Lika patetiskt som sorgligt.

 

10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? Nej. Det är en kunskap som ligger längs ryggraden och känns. 

 

11. Vilken färg är dominerande i din garderob? Kläder: svart. Underkläder: rött/rosa. 

 

12. När vaknade du i dag? 07.01. 

 

13. Vilken är din favorithögtid? Alla dagar som innehåller bakverk. Dock inte kanelbullens dag längre, för det är numera pappas dödsdag. Så semel-dagen då?

 

14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? Ett varmt ställe med en hög böcker, min dagbok och någon som serverade mangojuice. Tack. 

15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Vandrarhemmet vi bodde på i London. 3 tre-våningssängar i ett rum, lakanen hade spår av löss/flatlöss/diverse kryp och det fanns möss/råttor där. Mår illa av tanken på att vi tillbringade fyra nätter där. 

 

16. Hur vill du tillbringa din pension? Min plan är att investera i ett gigantiskt hus på något varmt ställe dit vänner, familj och barnbarn kommer och hälsar på med jämna mellanrum. Om dagarna skriver jag tantsnusk, yogar och håller i något form av dagscenter för blandade åldrar. 

 

17. Vad lyssnar du på just nu? Weeping Willows låt "Touch me", oklart varför. Har en förkärlek för känslosamma människor. 

 

18. Har du någon gång brutit ett ben? Nej, har dock stukat en tå rejält. Bar inomhustoffla i form av en brun kanin i över en vecka. Önskar dock att jag får bära gips någon dag. 

 

19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl?  Ägg, mjölk, halloumi/grillost, pesto, pasta. Och grillkrydda. Men det är en bestående basvara. 

 

20. Vem är din favoritkändis? Just nu delar Maria Sveland och Gudrun Schyman på förstaplatsen. Finns ingen hejd på min kärlek för dessa människor. Jisses vad jag gillar dom. 

 

21. Vad är du på för humör just nu?  Peppad på livet! Jag har visserligen plugg att göra, men överlag är jag så  jävla peppad. Har haft så mycket himla bra samtal på sistonde, och kommit fram till en massa bra saker om mig själv, mina mål osv. 

22. Vilka världsdelar har du varit i? Europa, Staterna och Asien.

 

23. Snarkar du? Ja, när jag är sjuk.

 

24. Vilka yrken har du provat på? Telefonförsäljare, snöröjare, plåtslagare light, städare, fritidsledare, klasskontakt, föreläsare, workshop-hållare, samordnare, säkrare sex-informatör på massa olika vis, korrekturläst manus, springpojke, konditoribiträde, butiksbiträde, café, barista, utbildare inom normkritik, säkrare sex, könens anatomi osv, garderobiär, entrévärdinna, skribent. Typ det. Och fejkad sjuksyster, men det har vi väl alla?

25. Hur går du helst klädd? Underkläder och knähöga strumpor. Kombon skrattar nästan varje morgon.

 

26. Vilket stjärntecken är du född i? Lejon, givetvis. 

 

27. Vilket är ditt favoritgodis? Surt och choklad. 

 

28. Vad sa du senast? Vi hörs väl om en timme eller så igen?

 

29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Hemkunskap, Spanska och Samhällskunskap. 

 

30. Vad har du på dig just nu? Knähöga strumpor, pyjamasshorts, linne.

 

31. Vilken är din favoritaffär? Harrods i London när dom hade Harry Potter-special. Annars VS.

 

32. Vad har du för storlek i kläder? Typ medium? Kollar aldrig sånt. 

 

33. Vad har du i dina fickor? Carmex, körsbärsläppglans, åkkort, ipod och bankomatkort. 

 

34. Vad köpte du senast? Äppeljuice och ett tjog ägg.

 

35. Hur många gånger har du flyttat? Jag är skilsmässobarn, så vet faktiskt inte. 

 

36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? En lampa som aldrig slocknade så att jag kan se alla råttor. En pilbåge med knivar, för att döda djur = mat. Rep för att kunna döda andra/knyta fast mig själv i träd om nätterna för att få några timmar sömn. (har tänkt osunt mycket på detta.)

 

37. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Beror helt på vilka jag är med.

 

38. Senaste filmen du såg på bio? Twilight den där sista filmen? Tror jag. 

 

39. Har du blivit sydd någon gång? Ja, min blindtarm är borta. 

 

40. Har du någon gång badat naken utomhus? Ja! Jag är ett stort fan av nakenstränder. Mitt resesällskap var dock inte lika peppade, så vi ägnade resten av resan åt att bada toppless, simma ut en bit och sen ta av oss resten. Funkar det med. 

41. Vad åt du till frukost? Äggröra och svart kanelkaffe. 

 

42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Då var jag tretton år, ägnade mina helger åt att äta kladdkaka och se skräckfilmer med mina bästisar. Vi köra "anden i glaset" som har lämnat mörka spår... Var en nöjd scout och triggades av att vara normbrytare. Bar tiara i skolan, älskade Grynet, färgade håret mörkblått och kände ibland att jag var ensammast i världen med mina känslor. 

 

43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? Nej, inget jag kommer riskera när kortet väl är mitt heller. 

 

44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Hehe. När jag skriver min Thorvall-inspirerade bok kommer det med. 

 

45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? Under kudden på dagboken. 

 

46. Vad var det sista du åt? Pasta med ganska oklar röra, men gott! 

 

47. Vem är världens vackraste kvinna? Scarlett Johansson.

 

48. Är du blyg? Nej, jag skulle nog hamna i det extroverta facket om jag gjorde något test. Kan dock bli tyst om jag hänger med folk som snackar om saker som är jävligt tråkiga som typ sport/ekonomi. Men då beror det på mitt ointresse och inte min blyghet. 

 

49. Vilken var den sista konserten du var på? Det måste ha varit Peace and Love i somras? Så det var väl Rihanna som var så hög att jag mådde dåligt och var tvungen att gå. 

50. Vad heter du i andra namn? Ebba Rebecca. 

 

51. Har du varit med om en bilolycka? Minns att Pappa körde ner i ett dike en vinter. Jag, Peter och Ernst var nära att köra på en älg i somras. Dramatiskt värre. 

 

52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? Oh ja. 

 

53. Vilken är den roligaste träningsformen? Onani/sex? Annars simma längder i ett varmt land. 

 

54. Har du några husdjur? Absolut inte. Jag älskar några mopsar, men där går gränsen.

 

55. Vill du gifta dig? Ja, sicken fest det kommer bli! Om sisådär 17 år. Skulle dock kunna förlova mig i ett härligt förälskelserus, mest för att det vore fint och kul. Inte så mycket av traditionsblaha.

 

56. Var växte dina föräldrar upp? Högland och Kärrtorp.

 

57. Har du någon gång ringt polisen? Ja, trodde min granne blivit mördad pga hens ytterdörr stod öppen jättelänge... Sprang sen ut genom hemmet med en metalljusstake i högsta hugg och åkte hem till mor. 

 

58. Har du svenskt ursprung? Jag är same och valon. Egentligen så jävla onödig info för vem bryr sig?

 

59. Har du, eller har haft, något smeknamn? Jadå. Danne och Lillebror är dom gulligaste. Sexgudinnan, sexexperten och Sex-Caro är dom bästa. Nu lyssnar jag främst till Caro eller kärleksfulla ord. Skulle dock vilja kallas något tönt-coolt. 

 

60. Vilka är dina största svagheter? Att jag har så nära till mina känslor. Kan gå från glad till förbannad på någon mening. Jag går på min magkänsla och mina impulser i nästan alla lägen. Och det är ju inte direkt alla som gör detsamma... Så det kan krocka. Och jag kan aldrig minnas folks bilar, varken färg och märken kan jag inte. Jag minns pappas första bil, utöver den minns jag inga. 

0 kommentarer