som Neville

Moa är och registrerar sig, och om bara fem dagar är det min tur. Att få träffa min klass för första gången, gå igenom kursen, få ett fullständigt schema och ha min första föreläsning i kriminologi. Jisses. 
 
- till skillnad från mina tidigare kurser så har jag noll förkunskaper. Det jag kan lära mig innan är det som står i böckerna vi ska ha i kursen. Jag kommer vara på samma nivå som resten av klassen och det känns både skrämmande och skönt. Jag kommer inte kunna läsa en artikel och tänka " jävla idiotjävel, jag kan skriva om den bättre själv", eller klaga på kassa formuleringar eller känna att jag vet bättre än författaren. Det är ett helt nytt fält. 
 
Försöker visualisera första dagen, och får upp Neville Longbottom. Det enda som saknas är väl en padda. Tryggt. 
 
 
0 kommentarer