Tabita är tillbaka!

 
Älskade Mia Skäringer har fått eget program på tv4, och innan är gladare än jag! Hallelujah! Jag älskar Mia så mycket att det ibland kan göra ont i mig, och en av mina absoluta favoriter Tabita har fått en egen roll i även detta program. Älskade Tabita. Mamman som röker inomhus, som drar hem en ny karl varje helg, som har string som sticker upp utanför de tighta byxorna, som ligger för att hon behöver få ligga, som har tre barn med varsin pappa, som skvallrar ohämmat, somnjuter av vab-dagarna, som älskar sina barn otroligt mycket, en vanlig jävla kvinna. 
 
Och jag tänker alltid när jag ser Mia och Klara, hur många kvinnor är det egentligen som känner igen sig i Tabita? Eller som känner att "jag är fan inte värst" eller "visst fan vore det skönt att ligga för min egen skull!" eller "det finns andra mammor som också röker inomhus - utan att vara en kass morsa". osv. Älskade Tabita.
0 kommentarer